Onderdeel van

Waar bent u naar op zoek?

Instructie locatie-gebruik voor cursisten en het onderwijzend team

Algemene maatregelen

  • Kom alleen naar het Fotohuis als je les geeft/hebt of een reservering in de studio of digitale werkplaats hebt gemaakt of een afspraak hebt met een mentor.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg.
  • Schud geen handen.
  • Voorlopig kan er geen gebruik worden gemaakt van een kluisje.
  • Schroom niet elkaar aan te spreken op het moment dat iemand zich niet aan de richtlijnen houdt.
  • Ontsmet jouw handen bij binnenkomst in het Fotohuis.
  • Probeer ook tijdens pauzes/koffie halen voldoende afstand tot elkaar te houden. Daarnaast willen we je verzoeken om eventueel op een later moment thee of koffie te halen indien er een wachtrij bij de automaat ontstaat.
  • Volg de aangegeven routing in het gebouw om op die manier de afstand tot elkaar te kunnen realiseren.
  • Gebruik bij het naar andere verdiepingen gaan de 'bekende' trap, bij het naar beneden komen de trap van het noodtrappenhuis.
  • Blijf thuis als je griep of verkoudheidsklachten hebt en laat je zo snel mogelijk testen. Blijf thuis tot de uitslag van de test bekend is.
  • Kom niet naar het Fotohuis als een gezinslid koorts heeft. Pas weer komen als jij of gezinslid minimaal 24 uur klachtenvrij is.
  • Kom niet naar het Fotohuis als een gezinslid corona heeft. De GGD zal je verder informeren.
 

Bij binnenkomst

  • We kunnen het niet verplichten maar we adviseren je dringend om een mondkapje te dragen binnen het Fotohuis. Je bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van een mondkapje.
  • Ontsmet jouw handen bij binnenkomst. Een automatische dispenser bij de entree is aanwezig.
  • Wij zullen een digitale gezondheidscheck afnemen. Je scant eenvoudig de QR-code bij binnenkomst.
  • Naast de gezondheidscheck hebben wij nu ook een registratieplicht. Door het scannen van de QR-code voor de gezondheidscheck ben je ook direct bij ons geregistreerd.
  • Om ervoor te zorgen dat er bij binnenkomst geen opstopping ontstaat en er niet teveel mensen tegelijkertijd op de begane grond aanwezig zijn willen we je vragen om direct naar het lokaal te gaan waar je je les, reservering of afspraak hebt.
  • Daarnaast willen we je verzoeken om eventueel op een later moment thee of koffie te halen indien er een wachtrij bij de automaat ontstaat.

 

Hygiene

  • Regelmatig de handen wassen en/of gebruik maken van desinfecterende handgel. Was in ieder geval de handen bij binnenkomst, voor het eten, na een toiletbezoek, na het reizen met het openbaar vervoer en na het schoonmaken van spullen.
  • Regelmatig jouw spulllen schoonmaken en desinfecteren.

 

Schoonmaak Fotohuis

  • Wij dragen er zorg voor dat ruimtes vaker schoongemaakt worden en dat er zeep/ontsmettingsmiddel en wegwerphanddoekjes aanwezig zijn.
  • Extra schoonmaken van toiletten, deurklinken en materiaal.
  • Iedereen maakt de door hem/haar gebruikte tafel en stoel zelf schoon. Aanvullend is de docent aan het einde van de les verantwoordelijk voor het schoonmaken van de afstandsbediening van de beamer (indien gebruikt) en toetsenbord computer (indien gebruikt).

 

Lunchpauzes

Helaas hebben wij de stoelen uit de algemene ruimte moeten verwijderen om zo de afstand van 1,5 meter te kunnen realiseren. Neem je eigen drinkbeker en lunch mee en blijf in het lokaal als je wilt eten of drinken. Maak de tafel schoon en gooi afval zelf weg.

 

Studiogebruik

  • In de studio willen we maar 1 student per 2 vakken laten werken. Als je dus studio A hebt gereserveerd dan heb je ook vak B.
  • Je maakt zelf de gebruikte apparatuur van de academie schoon, de mentor is eindverantwoordelijk voor het reinigen en desinfecteren van deze spullen.

 

Aanvullende maatregelen

Daarnaast hebben we zelf nog aanvullende maatregelen genomen.

  • Twee spatschermen voor besprekingen met mentoren in lokaal 3.
  • Sterkere wegwerphandschoenen voor docenten en mentoren.
  • Verticale planken voor de presentatie van werk in de leslokalen.
  • Het ventileren van de ruimtes is essentieel. Dit was in de zomermaanden geen enkel probleem. De deuren en ramen konden immers open blijven staan maar nu de herfst zich aankondigt is dat een ander verhaal. Echter, ventileren blijft belangrijk en daarom gaan wij minimaal ieder uur de ramen en deuren openzetten om de ruimtes van verse lucht te voorzien. Excuus als het even koud aanvoelt maar dit blijft noodzakelijk.

Heb je vragen over de instructie? Laat het gerust weten.

We hopen je hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Bedankt voor de medewerking en blijf gezond!

© Vivian Scheepers

© Vivian Scheepers